Sok-sok évvel ezelőtt amikor elkezdtem használni a Canvát, nem hittem, hogy ennyire be fog szippantani. Ingyenes felhasználó voltam, eszembe sem jutott a Canva előfizetés. Munkalehetőségek kreatívjait készítettem el benne, az akkori munkahelyem hirdetéseihez. Később a csapatban oktatni kezdtem a Canva használatát, és mire észbe kaptam már én is a rabja voltam az akkor még viszonylag kevés funkcióval rendelkező szerkesztőnek.
A Canva ingyenes verziója már önmagában is elég ütős, jómagam is 6-7 hónapon át azzal dolgoztam, de a Pro, Teams, és az Enterprise csomag olyan extra funkciókat ad, amelyekkel még hatékonyabbá teheted a munkádat. E mellett vannak csomagok nonprofit szervezeteknek, és oktatási területen ténykedőknek is, bár ez utóbbiak minden esetben ingyenesen hozzáférhetőek az arra jogosultaknak. A nagy kérdés: vajon Neked melyik csomagra lehet szükséged, kell e Canva előfizetés?
Ebben a cikkben végigvesszük együtt a lehetőségeket, összehasonlítjuk a csomagokat, és segítek megtalálni azt a verziót, ami legjobban passzol az igényeidhez – akár egyéni vállalkozóként, cégként, akár csapatban, akár hobbiból használod a Canvát. Sőt, kitérek arra is milyen átveréseknek lehetsz áldozata a Canvát érintően, ha nem vagy elég figyelmes, szóval mindenképp olvasd el a cikk végét is!
Nézzük, mit tudnak a különböző előfizetések, de először is tisztázzuk mit tud vagy épp nem tud az ingyenes Canva:

Elegendő egy ingyenes Canva fiók, vagy kell Canva előfizetés?
Az ingyenes Canva számos lehetőséget kínál, pontosan ebből kifolyólag az összes Canva kurzusomban az ingyenes modult mutatom be, ezen keresztül adom át az alapokat. Ezt azért tartom fontosnak hangsúlyozni, mert sokan azt hiszik, hogy csak a fizetős Canvával lehet látványos grafikákat, vagy videókat készíteni. Ez némileg tévedés, mert az ingyenes Canvával is lehetséges, maximum picit körülményesebb.
Az ingyenes Canvában:
- Több ezer ingyenes sablon érhető el különböző kategóriákban
- Korlátozott mennyiségben elérhetőek stock képek, hangok, videók, ikonok
- Alap szintű letöltési lehetőségeink vannak (PNG, JPG, PDF. MP4, GIF, PPTX)
- Korlátozottan de használhatóa a Dream Lab ami a Canva legújabb képgeneráló modulja
- Több száz alkalmazás segíti a kreatív munkát, amik nagy része az ingyenes fiókban is működik
Ami a legtöbb embert érinti az én saját felméréseim szerint, az a háttéreltávolító eszköz, és az arculati központ használata. Ez az a két funkció, amit a kurzusaimban résztvevők visszajelzései szerint nagyon hiányolnak a Canva ingyenes verziójában.
A háttéreltávolítára van 1-1 alternatíva, amit a „30 dolog amit a profi Canva userek használnak” kurzusomban be is mutatok, de az arculati központ kiváltására sajnos Canván belül kevés lehetőség akad.
Mikor érdemes átváltani a Canva Pro-ra?
Több szempont alapján is lehet dönteni, de én azt szoktam javasolni, hogy csak akkor váltson át valaki Canva előfizetés-es verzióra, ha rendszeresen dolgozna a Canvával, és gyorsítani szeretné a munkáját. A PRO funkciók hihetetlen sok időt tudnak megspórolni 1-1 videó vagy kép elkészítése során. Ha vállalkozással, brandépítéssel foglalkozunk, akkor szerintem a Canva Pro nagyon gyorsan visszahozza az árát. Az arculati központ használatával képesek vagyunk a saját brandünk színeit, betűtípusait, főbb ismertető jegyeit is elmenteni, amivel 1-1 social média poszt, vagy bármilyen céges grafikai anyag elkészítése gyerekjáték lehet.

Amennyiben többen dolgoztok a Canvával (akár csapatként) akkor is szintén érdemes átváltani fizetős verzióra, hiszen a csapatmunka hatékonyságát rettenetesen meg tudja dobni. Ezen túl egy nagyon lényeges szempont az „AI” avagy mesterséges intelligencia használata. Nem titok, hogy a Canva fizetős verziójában az „AI” erejét sokkal inkább ki lehet aknázni, csak hogy pár példát említsek:
- Azonnali háttérelvávolító eszköz korlátlan használata (kép és videó esetén is)
- „Varázsradír” amivel bármit el tudunk távolítani illetve hozzáadni a képünkről
- „Magic Grab” amivel képesek vagyunk egy nem kívánatos tárgyat, vagy személyt leszedni a képről
- „Magix Expand” amivel lehetőséged van egy képet megnyújtani és az „AI” kipótolja a hiányzó részt
- „Magic Media”, amivel csodás képeket, videókat, és bármilyen ikonkészletet alkothatunk az „AI” erejével
…és még lehetne hosszasan sorolni a funkciókat. Talán a legerősebb amit ilyenkor érez az ember, az az elemek, képek, és videók közötti választási lehetőség. A Pro esetén bármihez hozzáférünk, és nem kell keresgélni mi az ami épp ingyenes.
Kinek való a Canva Teams, és Canva Enterprise?
A Canva Teams hasonló funkciókkal rendelkezik mint a Canva Pro előfizetés, ugyan akkor kifejezetten csapatoknak készítették, helyesebben kis-és középvállalatoknak. A legfőbb különbség abban áll, hogy ki használja, de ha már kis csapatokban dolgozunk, érdemes Teams-re váltani a funkciók miatt.
A csapattagok közötti kommunikáció, és tervezési folyamat átláthatóbb, illetve könnyebb. Valós időben tudjuk szerkeszteni a tervet, kommentelni, megjegyzéseket hagyni a másoknak, valamint lehetőségünk van csapat statisztikákat, jelentéseket is áttekinteni a felületen.
Számomra a legérdekesebb funkció a jóváhagyás, ami projekttervezés esetén nagyon jól tud jönni, hiszen egy adott tervben való módosítást egyszerre láthat minden tag, és hagyhat jóvá az admin. Elkerülhetjük ezzel a felesleges emailezgetést, meg mindenféle csatolmány küldözgetést. Egyszerűen a Canván belül meg lehet oldani minden módosítási kört.
Csapatról akkor beszélünk, ha legalább 3 fő tagja az előfizetésnek, ekkor tudunk átváltani a Canva Teamsre, ami jelenleg 10USD/hó/fő, azaz 30USD, de a díj mindig attól függ hányan alkotjátok a csapatot.
Ha tagja vagy egy Teams előfizetésnek, akkor gyakorlatilag egy saját „Canva Pro” fiókod lesz, a terveidet senki sem látja csak akivel megosztod. Ugyanakkor, ha eltávolítanak a csapatból, minden terved odaveszik, így erre érdemes nagyon odafigyelni.
A Canva Enterprise ennél egy még magasabb fokozat, ahol már konkrét csapatokat tudunk egyszerre kezelni. Az adminisztrátor az összes csapat működésére rálát, és felügyelheti a tevékenységeiket. Itt már léteznek speciális integrációk is, mint a Connect API amivel tényleg testre tudjuk szabni az előfizetésünket. Nagyobb cégeknek szoktam javasolni, akik odafigyelnek a brand egységességére, és a munkatársakat is erre sarkallják.
Ingyen akarod a Canva Pro funkcióit? Van rá lehetőség!
Természetesen ennek is megvannak a maga feltételei. Sokan nem tudják, de oktatási rendszerben ténykedőknek, valamint nonprofit szervezeteknek, a Canva PRO összes funkciója elérhető: díjmentesen, Canva előfizetés nélkül.

A Canva oktatási verzióját tanárok, diákok, és iskolák díjmentesen használhatják. Az oktatási verzióra jogosult minden:
- Okleveles általános vagy középiskolai oktató egy hivatalosan akkreditált iskolában, aki jelenleg is tanít
- Okleveles általános vagy középiskolai könyvtáros
- Okleveles általános vagy középiskolai tanulást támogató asszisztens vagy tanár
- Okleveles általános vagy középiskolai tantervspecialista
- Okleveles műszaki vagy szakiskolai tanár, aki általános és/vagy középiskolás diákokat (vagy ennek megfelelő szinten)
- Általános-, középiskolák
- Iskolakerületek
- Oktatási Osztályok
- Egyéb globális iskolarendszerek
A jogosultság beküldés nagyon egyszerű, egy- az iskolától kapott hivatalos dokumentummal kell igazolnunk magnkat, és azonnal élesítik a Canva oktatási verzióját számunkra.
Ha elakadsz a folyamatban, a Canva kérdezz/felelek csoportban örömmel segítek neked, nem csak ebben, hanem bármilyen Canvás kérdésben!
A Canva Nonprofit szervezeteknek szóló előfizetését is hasonlóan egyszerű aktiválni. Itt lehet jótékonysági, közhasznú vagy ténylegesen nonprofit szervezet is a regisztráló fél, az igazolás menete hasonló. Amennyiben egyesületed van, vagy tagja vagy egyesületnek, esetleg alapítvány, vallási közösség tagja vagy akkor már jelentkezhetsz is!
Hogyan döntsd el, hogy kell-e a Canva előfizetés vagy sem?
Három dolog van ami alapján eldöntheted, érdemes-e előfizetned:
- Funkciók amikre szükséged lehet
- Pénzügyi helyzet
- A vállalkozásod helyzete vagy a terveid
Fel kell mérni, hogy a Canva fizetős verziójának funkcióira valóban szükség van-e a napi munkához. Érdemes végiggondolni, hogy a fizetős funkciók kellenek e neked, mint például:
- több millió fényképhez, grafikához, videóhoz és hangkliphez való hozzáférés
- a csapatmunkában rejlő nagyobb rugalmasság
- a részletes vizuális arculat kialakítása
- a háttér eltávolítása képekről és videókról
- a tervek átméretezése
- a PNG-k és SVG-k letöltése átlátszó háttérrel
- több animáció, betűtípus és sablon, valamint a tartalomtervező használata a közösségi médiában
Ha ezek közül egy vagy akár több is izgalmas lehet neked, mindenképp válts Pro-ra!
A pénzügyi helyzethez nyilván nincs mit hozzáfűzni: ha nem tudod kitermelni a havi díját a Canva Pro-nak akkor semmiképp se válts, akkor maradj az ingyenes verziónál.
Fontos kérdés, hogy a Canva előfizetés befektetésként tekinthető-e a vállalkozásba vagy a karrierbe!?
Véleményem szerint ha valaki csak szórakozásból használja a Canvát, és nem tervezi professzionális használatát, akkor nem biztos, hogy érdemes előfizetnie. Ugyanakkor, ha valaki vállalkozóként szeretne időt spórolni és hatékonyabban dolgozni, akkor a fizetős verzió segíthet.
A Canva Pro vagy Teams segíthet időt megtakarítani, amit más projektekbe lehet fektetni, vagy olyan ötletekbe, amelyek segítenek a vállalkozás növelésében.
Vigyázz, mert sok az átverés a Canva előfizetés tekintetében!
A Canva előfizetéssel kapcsolatban érdemes odafigyelni az internetes csalásokra, amelyek élethosszig tartó Canva Pro előfizetést ígérnek rendkívül olcsó áron.

Az ilyen ajánlatok mögött átverés vagy valamilyen illegális tevékenység állhat, ami végül neked okozhat majd fejtörést…Eltűnhetnek a terveid, de akár az adataiddal is visszaélhetnek.
Fontos megjegyezni, hogy a Canva nem kínál élethosszig tartó előfizetést, és nem is áll szándékában ilyet kínálni. Ezért óvakodni kell az ilyen ajánlatoktól, mert jellemzően átverés.
Számos fizetett hirdetéssel találkozom, ahol idegen emberek mindenféle Canva előfizetést is kínálnak. Ezen felül a mi szakmai csoportunkban is akadnak olyan tagok, akik privátban írogatnak rá mindenkire, és a saját Canva Teams előfizetésüket adják el „újra meg újra” ezzel kereskedve. Az ilyen haszonszerzésre irányuló tevékenységek mögött mindig valamilyen mögöttes szándék áll, emiatt ezt sem javaslom senkinek!
Ha szeretnél spórolni a Canva Pro előfizetésen, írd ki a kérésedet a Canva kérdezz/felelek csoportba, mert biztosan akadnak olyan tagok akik örömmel fizetnék veled együtt a havi díjat. Viszont ha valaki előfizetést kínálgat neked és mindenféle ígéreteket tesz, az legyen gyanús, és persze jelezd nekem is bátran az ilyet akár e-mailben, akár a csoportban privát üzenetben!
Válassz tudatosan, de ne tarts tőle!
A Canva PRO előfizetése mindenkinek 30 napig díjmentes, tehát ki tudod próbálni. Ehhez nem kell semmi, csak az ingyenes Canva fiókodba kell jelezned, hogy ki akarod próbélni a PRO-t! Fokozottan felhívnám a figyelmed, hogy semmilyen más módon ne vásárolj Canva Pro előfizetést, csak a hivatalos Canva weboldalon!
Ha még nem vagy biztos benne, próbáld ki a Canva Pro-t ingyenesen egy próbaidőszak erejéig, és nézd meg, mennyivel könnyebb vele dolgozni! Magam részéről a kurzusaim mindegyikében segíteni foglak a jobb megértés útján!