Új év, új kezdet! Megszokhattuk már, hogy a Canva fejlesztései nem állnak le soha, így volt ez januárban is. Minden hónapban kicsit csavargatnak a modulban valamit, amivel könnyebbé, hatékonyabbá, vagy esetleg átláthatóbbá tesznek bizonyos funkciókat. Ebben a cikkben összeszedtem azokat az újdonságokat, amiket a Canva 2025. január hónapban hozott el nekünk, és érdemes róla tudni. Vágjunk is bele, nézzük őket sorban.
Megújult a Canva online felületén látható Mockups alkalmazás
Ahogy arról már korábban többször írtam, a Canvának rengeteg alkalmazása van. Az egyik legnagyobb kedvenc a Mockups, amivel grafikáinkat szinte bármin meg tudjuk jeleníteni: bögrén, pólón, plakáton, mobilon stb. A videós mockupok még tavaly betörtek az alkalmazásba, sokak nagy örömére, és azt hittük ennél már nem lesz jobb. A látványos, mozgó mockupokkal a termékeink prezentálása sokkal könnyebbé vált, de jött még valami:
Mostantól a mockup objektumok színét is meg lehet változtatni, legyen szó képről, vagy videóról!
Ez a funkció lehetővé teszi, hogy a felhasználók a márkájuk színeihez igazítsák a videó mockupokat, vagy akár egyéni színeket is használjanak. Nem kell aggódni azon, hogy egy bögre, vagy egy póló színe nem felel meg az elvárásainknak a videóban. A kompromisszumoknak itt vége, hiszen a Mockups videói között most már lehetőségünk van megváltoztatni a termékek színeit is: így személyre szabni a prezentálandó terméket.

A funkció használatához egyszerűen válassz ki egy mockupot, helyezz el rajta egy képet, és szabadon válaszd ki milyen színű legyen a mockup színe. Ha esetleg nem tudod, hogyan kell ezt az alkalmazást jól használni, akkor több kurzusomban is kitérek rá!
Nincs internet, nem tudsz prezentálni Canvával? Ennek vége!
Megérkeztek az „offline prezentációk”. Azaz innentől ha olyan helyen kell prezentálnod ahol nincs internetkapcsolat, akkor is meg fogod tudni ugrani a feladatot. Nem kell görcsölni, mi lesz ha gyenge lesz a net, nem kell telefonon hotspotot kapcsolni…Használhatod a Canvát ahogy eddig is, internet nélkül is.
A funkció használatához először le kell tölteni a prezentációt az eszközödre. Ezt a Canva kezdőlapján, a prezentáció melletti három pontra kattintva, az „offline prezentáció engedélyezése” opcióval teheted meg!
A gyakorlatban nem a gépünkre tölti le a Canva a prezentációt, hanem megmarad a Canván belül. Erre fel is hívja a figyelmet a letöltés utáni résznél, egy külön felugró ablakban. Letölteni a tervet offline módban csupán két kattintás:

A varázslat úgy fog kinézni, hogy ha olyan helyen leszel ahol nincs internetkapcsolat, ott is el fog indulni a Canva, látható lesz, és bár az összes terved „eltűnik” (hiszen nem tudja betölteni internetkapcsolat nélkül), az offline prezentációdat látni fogod.
Rajzolj prezentáció közben!
Biztosan láttál már te is olyan prezentációt, ahol az előadó, a prezi bizonyos pontjainál rajzolgatni kezdett a képernyőn. Akár azért, hogy jobban szemléltesse az adott blokkot, akár azért, hogy felkelte a figyelmet. A Canva prezentációk esetében most már te is meg tudod ezt tenni könnyedén!
Ez a funkció különösen hasznos lehet azok számára, akik interaktívan szeretnének dolgozni a prezentációk során, például az oktatásban vagy a megbeszéléseken. Pár évvel ezelőtt fizettem volna bárkinek ezért! 🙂
Ez a funkció a Canva asztali verziójában érhető el, és mind a teljes képernyős prezentációs módban, mind a prezentáló nézetben használható.
Ha esetleg nem találnád a gombját, akkor a lépések a következők:
- Nyiss meg egy prezentációt (fontos, hogy asztali gépen tedd, tehát ne mobilon).
- Tedd ki teljes képernyőre a prezentációt (CTRL+Alt +P)
- A képernyő jobb sarkában keresd meg a kis rajzolás ikont és használd a funkciót!

Legördülő menük létrehozása a Canva Online dokumentumokban
Amennyiben használod a Canva dokumentumok funkcióját, ennek a kis újdonságnak biztosan örülni fogsz. Számos állapot közül tudunk választani a legördülő menü opciót tekintve. A felsoroltak közül bármi lehetséges: állapot, értékelés, erőfeszítés, időzítés, elsőbbség, jóváhagyás.
Magyarra fordítva ezek a blokkok kicsit furán hangoznak, de ha megnézed az opciókat, meg fogod érteni hogy melyik mire alkalmazható. A gyakorlatban Canva dokumentumokba bármilyen táblázatot is beágyazhatunk, aminek a végére tehetünk egy kis legördülő menüt, így jelezve a táblázatban a teendőket.

A Google dokumentumokban is létezik ez a funkció, így most már választhatsz melyiket használod. Halkan súgom meg, hogy a Canvában sokkal-sokkal látványosabb terveket tudsz készíteni mint a Google dokumentumokban…de ezt talán te is tudod!
Használd a mesterséges intelligenciát a branded építéséhez!
A Canva Dream Lab betörése hatalmas sikert aratott a közösségben. Egyre szebb és egyre jobb alkotások láttak napvilágot a Canva kérdezz/felelek csoportban is.
Korábban készítettem egy e-bookot, amiben bemutatom a helyes képgenerelási technikákat, de most a Canva olyan újdonságokat is hozott, amivel az arculatunkat tudjuk kicsit még tovább színesíteni.
A Canva Pro előfizetőknek az arculati központban lehetőségük van mostantól a saját arculati képeik alapján létrehozni a márkájuk „új identitását”. Mindegy, hogy ikonokat szeretnél létrehozni, vagy épp saját magadat újragenerálni egy másik környezetben, ez a funkció hasznos lehet. Menj az arculati központodba, és az arculati csomagodon belül a „fotók” részhez görgess le. Ez a menüpont csak akkor fog láthatóvá válni ha már vannak ide feltöltve képeid. Az én esetemben ez így néz ki:

Itt már csak annyi teendőd van, hogy bármelyik kép sarkában rákattintasz a 3db kis pontra, és a „létrehozás fotó alapján” gombot megnyomod. Itt egy kis Canva Dream Lab-es felugró ablakot fogsz látni, ahol egy megadott prompt alapján újra tudod alkotni a már meglévő arculati képet.
Sajnos a Canva Dream Lab egyszerű promptok alapján még nem képes arra, hogy a saját arcunk alapján másik helyzetben pontosan ugyan úgy legeneráljon minket, de egyszerűbb grafikákat már újra tud álmodni!
A legjobb változások a Canva Online felületének használatában
Mindig vannak apróságok, amiket szépen folyamatosan finomhangol a Canva csapata. Ez olyan mint amikor egy nagy festményen az alkotó újabb és újabb ecsetvonásokkal tökéletesíti a képet. Nem tudom, hogy valaha készen lesz e a „mű”, de azt igen, hogy ezek a kis újítások rengeteg időt tudnak megspórolni.
Az első apró változás, a címkék kapcsán történt. Ha van Canva Pro előfizetésed, és eddig nem használtad a címkéket, akkor szokj rá. Nagyon hasznos, hiszen hozzá tudsz adni bármilyen címkét a terveidhez, vagy feltöltött képeidhez, amik alapján később sokkal gyorsabban rájuk tudsz találni.
A „30 dolog amit a Profi Canva userek használnak” kurzusban konkrétan ezzel kezdem a kurzust, mert szerintem, ez az alfája, és omegája a Canvázásnak: a rend és rendszer! 🙂
A Canva most abban fejlődött, hogy az „AI” felismeri a képedet, és az alapján automatikusan készít hozzá címkét/címkéket.

Sajnos még csak angolul tud, de talán a jövőben magyarul is elérhető lesz az automatikus címkézés.
A másik hatalmas fejlesztés az pedig a tervezés közben lesz segítségedre. Biztosan van veled is olyan, hogy több képet , vagy blokkot helyezel egymás mellé, és szeretnéd felcserélni a blokkok sorrendjét. Mostantól ez nem több mint egy kattintás. Leírni bonyolultabb mint mutatni, szóval inkább mutatom:

Ha egymás mellett vannak a képek, jelöld ki mindet egyszerre, és a középen látható kis ikont nyomva tartva, húzd át egyszerűen a képet a másik helyére. A többit, a Canva elintézi helyetted. Nem kell a vonalzóval küszködni, vagy játszani az egérrel mostantól: ez az eszköz megkönnyíti a szerkesztési folyamatokat.
Mit gondolsz, hasznosak ezek az újítások?
Minden hónapban rá kell csodálkozzak, hogy mennyi érdekességet tud a Canva előhúzni a kalapjából. Vannak olyan fejlesztések amikre én is csak legyintek, mert „feleslegesnek” gondolom, de ezek a januári újdonságok számomra is nagyon sok boldog pillanatot okoztak.
Számomra a legnagyobb segítség a prezentáció közbeni rajzolgatás, mert van egy rossz tulajdonságom: imádok prezentáció közben hadonászni, és így kicsit le tudom foglalni saját magamat is, és a nézőközönséget is jobban bevonni a folyamatokba. Ha kérdésed lenne a fentiek kapcsán, vagy csak meg szeretnéd osztani a saját tapasztalataidat, a Canva kérdezz/felelek csoportban várom nagy szeretettel a kommented.