Nem telhet el úgy néz ki fél év sem a Canva életében, hogy ne történne valami hihetetlen. Még éppenhogy elkezdtük megszokni a Canva Create eseménye utáni arculat frissítést, itt van a 2025 októberi Canva Keynote, és csak annyit mond: „Fogd meg a söröm!” Ebben a cikkben röviden beszámolok arról, mit is kaptunk a Canvától, és mi az, amit szinte azonnal be tudsz építeni a mindennapi munkádba! Pontosan 10db olyan újítást fogok most bemutatni neked, amit a Canva Keynote-n hallhattunk!
Lehet, hogy magyarul nem fog menni!
Számos olyan újítás van, amit a magyar nyelvű Canva felületen nem, vagy MÉG NEM láthatsz. Emiatt a cikkben előfordulhat, hogy 1-1 újítást angol nyelven látsz majd. Azt tudom javasolni, hogy rövid időre állítsd át a Canvádat angol nyelvűre, és mindent szépen fokozatosan látni fogsz! És most…vágjunk bele a funkciók áttekintésébe!
#1 – Az űrlapok új szintre lépnek a Canvában!
Eddig is voltak űrlapjaink a Canvában, de ha őszinték akarunk lenni, eléggé fapados funkció volt, ráadásul bárki bármit töltött ki rajta, nem tudtuk meg mit is írt bele. Eddig… Mostantól gyönyörű, márkához illő űrlapokat adhatunk bármelyik tervhez, és ami még fontosabb, megkaphatjuk a tényleges válaszokat is.

Személyre szabhatóak teljesen szín szerint, sőt akármilyen kérdést feltehetünk rajtuk. Az űrlapokon megkapott adatokat egy Canva Sheet-be is áttehetjük, vagy éppen CSV fájlként ki tudjuk exportálni. Onnan meg már csak egy lépés, hogy XLS-ben lásd a saját kis Excel táblázatodban! 😉
#2 – E-mailek: de nem úgy ahogy te azt gondolod
Ez a funkció már látható pár hete a Canvában, de most lehullott a lepel, mennyi mindent tud. Mostantól közvetlenül a Canván belül készíthetünk e-maileket. Számos elemet kaptunk hozzá, fejléceket, lábléceket, gombokat, de ami a legdurvább: az egyik ismert hírlevél modullal, a Mailchimppel is integrálható az e-mail küldés. A Mailchimp a piac egyik nagy szereplője ha hírlevél küldésről van szó, és bár én nem szívlelem (MailerLite és Listamester párti vagyok), azt gondolom ez rengeteg új lehetőséget hoz magával azoknak, akik a közönségüket el akarják érni a Canva segítségével.

A Mailchimpen túl nyilván a Gmailbe is integrálhatóak a levelek, szóval nyitva áll mindenkinek a kapu, hogy ezt a lehetőséget használni tudja. Lehetőségünk van teszt emailt is küldeni a saját Canva fiókunkból, hogy megnézzük milyen lesz a végeredmény, de akár le is tölthetjük HTML, vagy PDF formátumban. Előbbi nagyon hasznos tud lenni, ha valami más levelezőrendszerben akarnád hasznosítani az elkészült email tervedet!
#3 – Saját tervezésű dobozok készítése a Canvával
Ez a funkció jelen cikkem írásakor még nem látható sehol, de ha ügyes vagy akkor rábukkanhatsz! 😉 Azoknak akik termékeket forgalmaznak vagy küldenek nagyon hasznos lesz. A Canva nyomdai szolgáltatása páratlanul jó, csak minőségi anyagot láttam eddig tőlük. Viszont mostantól ha a nyomtatási fülre lépünk, lehetőségünk lesz dobozokat is tervezni, és nyomtatni. A sablontárba lépve a „mailer boxes” kifejezésre kell rákeresni, és számos doboz sablont fogsz találni.

Ha a sablonok közül bármelyiket kiválasztod, egy mockup tervbe fogsz csöppenni, és máris megtervezheted a saját dobozod arculatát, és a Canva segítségével nyomtatásba is adhatod. Pár napon belül pedig postán megérkezik hozzád, a saját egyedi gyártású dobozod, amit már használhatsz is a saját termékeid kiküldésére. Nem CANVASZTIKUS?
Jelen percben ez a „Mailer box” nyomtatási lehetőség még nem látható a Canvában, de ez maximum 1-2 nap és mindenkinél látható lesz, és természetesen használható!
#4 – Új videó szerkesztő modul
Az utóbbi napokban a Canva kérdezz/felelek csoportban megszaporodtak a videós modulra panaszkodó posztok. Teljesen érthető okból, nem úgy működött mint eddig. Most még ki lehet kapcsolni az új szerkesztőt, a Beállítások/Profilom oldal alján egy csúszkával, de a jövőben sejtéseim szerint ez meg fog szűnni. A videós modul jelentős frissítéseket kapott.
Kaptunk egy továbbfejlesztett idővonalat, ami letisztult és a komolyabb videóvágó programokban ismert „rétegsorrend” elvre épül. Azaz egymás fölé/alá helyezhetünk több videós anyagot is, és ez által látványosabb végeredményt érhetünk el. Az elemek időzítése is sokkal precízebben állítható mint eddig, és hozzáadhatunk bármilyen elemet a tervhez, ami meg is jelenik az idővonalon.
A Magic Video funkció, ami szintén egy hatalmas újdonság, csak a Canva mobil applikációjában érhető el. Ez a kis AI eszköz képes a telefonunkon lévő videókból egy összefűzött kész videót gyártani, akár feliratokkal, és zenével. Azt hiszem, hogy az „Irány a közösségi média” kurzusom új szintre fog lépni ezzel a funkcióval, így hamarosan elérhetővé teszem ezt a leckék között!
#5 Színátmenetes szöveg
Kaptunk egy kis ráncfelvarrást ezzel az eszközzel kapcsolatban is.

Az alakzatokhoz hasonlóan most már átmenetes színeket (gradienst) adhatunk a szöveghez is. Ezt a szöveg kiválasztásával, majd a színpanelen belül az átmenet szakasz kiválasztásával teheti meg
#6 – A stílus másoló hengerünk bedurvult
Sajnos az én Canvámban még JELEN pillanatban nem látható ez az eszköz, de már alig várom, hogy használjam. Rengeteget használom a munkáim során a kis lebegő felső eszköztáron a stílus másoló funkciót. Napokon belül ez a funkció képes lesz arra, hogy AKÁRMILYEN grafikának a stílusát lemásolja, és megváltoztassa egy másik kinézetét. Eddig ez az eszköz arra volt jó, hogy a szöveg stílusát átvegye (méret, szín stb).
A jövőben majd lehetővé teszi a grafikák harmonizálását egy vagy két kattintással. Kiválaszthatsz egy elemet, másolhatod annak művészeti stílusát, majd alkalmazhatod más, eltérő hangulatú elemekre, hogy azok illeszkedjenek a tervhez. Ez szó szerint a következő szintre emeli az alkotási folyamatokat.
#7 – Canva Grow – hirdetéskezelő a Canvában
Ha foglalkozol a közösségi média jelenléteddel, és használod mondjuk a META hirdetéskezelőjét, akkor szerintem most le fogsz esni a székedről. Létrejött a Canva Grow felülete, ami gyakorlatilag megkönnyíti a kreatívok létrehozását, és a hirdetések létrehozását a közösségi médiába.

Böngészhetsz szűrőkkel ellátott hirdetési inspirációk között vezető márkáktól, megoszthatod azokat, vagy felhasználhatod remixként az alapokhoz. Hirdetéseket hozhatsz létre MI segítségével a webhelyed alapján, így az eszköz megérti a vállalkozásod fő üzeneteit. Gondold csak végig: van egy landing oldalad, ahol valamilyen terméket, vagy szolgáltatást értékesítesz. Ráengeded a Canva Grow modulját, és pikk-pakk készen lehet a hirdetésed ami már mehet is ki a közösségi médiába. Ez zseniális újítás, és szerintem a kis-és középvállalatok életét nagyban meg fogja könnyíteni.
Ahogy láttam a bejelentést, statisztikákat is fogunk látni a hirdetéseink teljesítményéről, szóval az egyébként nagyon utálatos META hirdetéskezelőt, ezzel remélhetőleg el is felejthetjük. Aki használja, az tudja miről beszélek. Rettenetes az a felület.
#8 – Újdonságok az arculati fronton
A Brand Kit új külsőt kapott a kezdőlapon és a szerkesztőben egyaránt. Egyéni szakaszokat és új irányelveket (például „mit szabad és mit nem szabad”) adhatunk hozzá, valamint saját bannert készíthetünk a márkához illő egyedi megjelenés érdekében.

Az arculat beállítása most sokkal könnyebb, mivel az MI automatikusan képes beállítani a Brand Kitet akár a weboldalunk, vagy a saját PDF útmutatónk / arculati kézikönyvünk alapján. A Canva AI generált tartalma is végre a Brand Kit színein és betűtípusain alapulhat.
#9 – Canva AI fejlesztések, és integrációk
Az MI integrálódott a Design fülbe. Ha nem találsz megfelelő sablont, megpróbálhatsz tervet generálni. Az MI által működtetett keresőmező sablonokat is javasol a hangulathoz illően, szóval tényleg megkönnyítik a dolgunkat. A tervezés fülön fogjuk látni majd a kis AI generáló modult, de jelen cikkem megírásakor még nem látható. 🙂

Viszont az elemek fülre kattintva megjelenik a „generate images” , a „generate code” és a „generate video” funkció is. Utóbbi sajnos csak PRO felhasználóknak adott, de itt most egy helyen egyben tudunk az AI segítségével bármit generálni. Velem számtalanszor fordul elő, hogy nem találom meg azt az elemet amit éppen be szeretnék tenni a tervbe. Órákat képes vagyok elszórakozni az elemek menüvel, mire meglesz az ami nekem kell. Innentől ezt is kicsit az AI meggyorsíthatja. Mondjuk megjegyzem, hogy a kreativitást kissé rombolja ez a funkció, mert éppen azért szoktak jó tervek születni, mert 1-1 elemről beugrik valami egészen jó ötlet!

Ha bemegyünk az alakzatok menübe, itt is megjelent a „Generate shapes” funkció, ami már csak azért is nagyon hasznos, mert olykor tényleg extravagáns alakzatokra lenne szükségünk, és nincs éppen ott. Legyen az egy absztrakt forma, egy állat, vagy épp egy étel alakzata: innentől az AI segíti a munkánkat ebben is.
Végül, de nem utolsó sorban a 3D elemek generálása is adott most már. Ezt a funkciót, a MAGIC MEDIA rejti. Ha megkeresed az alkalmazások között, akkor a kép, grafika, és videó generálás fülön túl most már egy negyedik fület is fogsz látni, ami a 3D névre hallgat. Itt bármilyen neked tetsző 3D-ben forgatható elemet generálhatsz. Ha pedig már elkészített 3D elemeket szeretnél böngészni, az elemek fülön belül a 3D kategóriában rengeteg nagyon jó grafika került elhelyezésre.
#10 – A Canva Code átlépett az adatok világába és de jól tette
A Canva Code alapjaiban rengette meg a Canva világát pár hónapja. Azóta számos fejlesztés érkezett hozzá, de ez most egy mérföldkő. Mostantól lehetőségünk van interaktív elemek (widgetek) készítésére, ráadásul a Canva Code által létrehozott egyéb elemek (pl űrlapok) által gyűjtött adatokat is ki tudjuk exportálni Canva Sheets-be.

Ez hiánypótló újítás volt, mert innentől nem csak képesek vagyunk Canva Code segítségével weboldalt létrehozni, de akár űrlapot is generálhatunk oda, ami adatokat tud kimenteni.
De van még valami, ami szerintem korszakalkotó újítás.
A gond az szokott lenni a Canva Code-al generált tartalmakkal, hogy ha nem jó, vagy nem tetszik, újra kell az egészet generálni. Mostantól nem! Ha legeneráltál egy tartalmat de nem tetszik valamilyen szöveg vagy szín, a szerkesztés funkció keretein belül van lehetőség átírni a szövegeket, vagy módosítani színeket. Ezzel egy újabb időspóroló eszközt kaptunk a kezünkbe.

# 10+1 – Kérdezd a Canvát!
A Canvának eddig is volt saját beépített chat modulja, de hol okosat válaszolt, hol pedig badarságokat. Viszont most kaptunk egy segítőt a szerkesztőben, ami „Ask Canva” névre hallgat angolul. Magyarul még nem jelent meg a funkció, de ha angolra váltasz látni fogod ezt is. Ez a funkció nem csak képeket generál neked, hanem tippeket is ad. Képes instruálni mit változtass meg a tervedben, hogy még szebb legyen, vagy akár ötleteket ad, merre indulj tovább.

Az már csak hab a tortán, hogy egy már elhelyezett elemet, vagy képet képes megváltoztatni!Na ha innentől valaki azt mondja nincs elég kreativitása a Canvához, megeszem a kalapom.
A Canva a profikra is gondolt: az Affinity fejlődik!
Az Affinity egy olyan csapat, amely tavaly csatlakozott a Canvához. Ez a csapat 15 évet töltött professzionális eszközök fejlesztésével, melyek felveszik a versenyt bármely piaci szereplővel. Már most is több mint 5 millió alkotó használja. Bár a Canva egyszerűvé teszi a tervezést mindenki számára, a profiknak technikaiabb eszközökre van szükségük, és éppen ezért az Affinity egy remek lehetőség lehet.
A Canva Keynote eseményen azt is bejelentették, hogy az új Affinity teljesen ingyenes, örökre, mindenki számára, és az Affinity-n belül egy teljesen új Canva AI stúdiót is indítottak. Azok, akik rendelkeznek fizetős Canva-fiókkal, amely magában foglalja az MI funkciókat, mostantól hozzáférhetnek azokhoz az Affinity-ben is. Ez magában foglalja a funkciókat, mint például a generatív kitöltés (generative fill) és a szövegből képpé alakítás (expand text to image). Itt jegyzem meg halkan, hogy a „generative fill” funkció a Photoshop előfizetőknek is borsos összegekért férhető csak hozzá… 🙂
Szerinted jó az irány?
Én azt gondolom, hogy a mesterséges intelligencia nagyban hozzájárul az alkotás öröméhez, de valahol el is vesz egy kicsit. Ha valaki, én nagy szerelmese vagyok minden AI funkciónak. Imádom tesztelni, gyorsítani, és szebbé tenni vele a munkáimat, de óvatosságra is intem sokszor magamat. Az biztos, hogy minden újítást hamarosan ízeire szedek, és a kurzusaimban jelenleg résztvevőknek elérhetővé teszem új leckék formájában. Ha neked is kedved lenne közelebbről megismerni a Canvát de még nem látod merre indulj el, akkor ajánlom figyelmedbe a Canva alapozó minikurzusomat, ami teljesen ingyenes, és kezdőknek készítettem. Ha pedig már nagyobb elvárásaid vannak, nézz körbe a Canvasztikurzusok között.




