Gyönyörű ünnepi grafika: így készülj az év végére!

Ahogy közelednek az év végi ünnepek, minden vállalkozás számára elengedhetetlenné válik a vizuális felkészülés. Az egyedi, ünnepi grafikák és videók nemcsak hogy megragadják a figyelmet, de sokszor az elköteleződés növelésében is segítenek. A Canva erre egy gyors és hatékony eszköz, amellyel néhány kattintással születhetnek professzionális kampányanyagok. Lássuk, hogyan hozhatod ki a legtöbbet belőle, és milyen lehetőségeket kínál a platform!

Miben segít a Canva az ünnepi időszakban?

A platform lehetőséget ad statikus képek, videók, sőt akár animációk és GIF-ek készítésére is. Mi most ebben a bejegyzésben inkább az ünnepi grafikák készítését helyezzük előtérbe. Ha esetleg nincs kedved magad szerkeszteni, akkor a Canva újdonságként pár hete hozta létre a Canva Dream Lab felületét. Így a Canvával az ünnepekhez kapcsolódó vizuális anyagok elkészítése nemcsak egyszerűbb, hanem időhatékonyabb is lehet.

Íme pár ünnepi grafika ötlet az év végére:

ünnepi grafikák
  • Mikulásnak írt levelek: Készíts szívmelengető Mikulás leveleket, amiket szeretteidnek vagy akár vásárlóidnak küldhetsz. A Canva sablontárában közel 200 inspiráló sablont találsz – a „Levél Mikulásnak” kereséssel elérheted ezeket, és egyedi üzenetekkel is személyessé teheted őket. Tavaly például az egyik számítástechnikai cég akitől rendszeresen vásárolok, küldött e-mailben nekem egy ilyen levelet, és válaszként megírhattam „Mit kérek a Mikulástól”. Ez egy nyereményjáték volt, de annyira jópofa, hogy ma is pozitívan emlékszem vissza rá!
  • Black Friday posztok: Az ünnepi kampányhoz Black Friday vagy Cyber Monday promóciós grafikákat hozhatsz létre a Canvában. Így gyorsan és hatékonyan népszerűsítheted az akcióidat is. Apropó Black Friday…ha esetleg Téged is érdekelnek az időszakos akciók, akkor mindenképp iratkozz fel a Canvasztikus hírlevélre, mivel csak akkor tudlak értesíteni!
  • Adventi kalendárium és posztok: Az adventi időszakban készíthetsz egyedi posztokat minden napra, vagy akár egy teljes adventi naptárat is, ahol apró meglepetéseket rejthetsz el vásárlóidnak. Ezzel a „mit posztoljak az ünnepek alatt?” kérdést szerintem teljesen meg is oldottuk! 🙂
  • Karácsonyi címkék és ajándékkártyák: Ha fizikai termékeket értékesítesz, akkor egyedi címkékkel és ajándékkártyákkal is feldobhatod a csomagolást. Ha digitális termékeket árulsz, használj ünnepi elemeket az e-mail kampányaidban. Természetesen magánszemélyként is érdekes lehet ez, én például minden évben Canvában tervezem meg az ajándékokra ragasztott címkéket. Egyedi, és szívmelengető apróság!
  • Egyedi ünnepi grafika = termékek rendelése: A Canva lehetővé teszi, hogy egyedi grafikákat hozz létre, és azokat közvetlenül rendelhesd meg bögrékre, pólókra, vászonképekre nyomtatva. Próbáltad már a Canva házhozszállítás opcióját? Mert nagyon gördülékenyen működik, és az ünnepek alatt ennél egyedibb ajándékot, mint amit Canvában te magad készítesz, el sem tudok képzelni.

Gyakorlati tippek: mire figyelj a Canvában szerkesztéskor

Egy jó ünnepi grafika elkészítése is lehet hatalmas macera, ha nem figyelsz a részletekre. Megosztok veled pár fontos lépést, amit érdemes szem előtt tartanod amikor alkotsz:

#1 – Használj egyedi arculati elemeket: Ha sablonokkal dolgozol, formázd őket a saját márkádhoz, cégedhez illően. Ne csak a színeket módosítsd, hanem használd a sablonokat inspirációként, és alakítsd ki saját stílusod. Gondold végig mennyire ciki lenne kiposztolni valamit, és aztán ugyan az a poszt szembejönne veled a konkurencia oldalán…

#2 – Rendezd el precízen az elemeket: A Canva vonalzóját a Shift+R billentyűkombinációval aktiválhatod, ami segít a pontos elrendezésben. Figyelj a margókra, és használj segédvonalakat, különösen, ha nyomtatásra készítesz tartalmat. Nincs annál csúnyább dolog, amikor a grafikán el vannak csúszva a szövegek egymáshoz képest, vagy ferde egy gomb.

#3 – Közösségi média optimalizálás: Minden platformra gondolj, ahol jelen vagy! Figyelj a pixelpontos méretekre, mert nem mindegy hogy Instagramra posztolsz, vagy egy TikTok videót készítesz. Szerencsére a Canva segít neked ebben, a tervezés során a méretek előre adottak.

#4 – Válassz megfelelő színeket: Piros, zöld, arany – ezek a színek tipikusan ünnepi hangulatot teremtenek, de figyelj arra, hogy az összhatás ne legyen túl harsány, és a szöveg jól olvasható maradjon. A másik ami talán még fontosabb: ha kevered a saját arculatod színeivel az ünnepi grafikát, jól fontold meg melyik színt választod, mert a végeredmény nem mindegy.

#5 – Ingyenes elemek szűrése: Ha nem rendelkezel Pro előfizetéssel, állítsd be a szűrőt úgy, hogy csak az ingyenes tartalmakat láthasd, ezzel gyorsítva a keresést és a tervezést. A keresősáv mellett jobbra van egy kis „szűrő ikon” amire ha rákattintasz (pl: képek esetében) szűrhető hogy ingyenes, vagy PRO képeket mutasson neked a kereséskor a Canva.

Így készül el egy ünnepi grafika: csináld velem!

Először is nagyon fontos leszögezni: a jó poszt akkor igazán jó, ha eléri a célját, azaz kivált valamit a közönségedből. Ez lehet kattintás, komment, vélemény, oldallátogatás stb. Törekedj arra, hogy a posztod készítésekor tiszta legyen a cél. Ha egy akciós terméket akarsz bemutatni „Mikulás napon” akkor úgy szerkeszd meg, hogy erre felhívja a figyelmet. Ha pedig egyszerűen csak ki akarod fejezni a háládat, vagy épp kellemes ünnepeket kívánni, akkor törekedj erre szerkesztéskor.

Amennyiben nem érzed komfortosnak a Canván belüli szerkesztést, akkor találsz tippeket trükköket az oldalamon belül, illetve több kurzusomban is foglalkozom ezzel a kérdéssel: megtanítalak Canvázni! Egy csodálatos Mikulás napi köszöntő poszt készítését láthatod itt:

Készítsünk kattintásra ösztönző ünnepi grafikát!

Promóció, vagy Black Friday…legyen bármelyik egy hatásos ünnepi poszttal el tudod érni a kellő hatást. Év végén az emberek vásárlási kedve is megváltozik, és a vásárláshoz sokszor elég egy jól eltalált üzenet amit a grafikával közvetítesz. Készíts hasonlót a saját vállalkozásodnak Mikulás napra:

A videós posztok nagyobb elérést biztosítanak!

Tudom jól, hogy a TikTok és a Reelsek világában egy grafikával 50%-al kevesebb az esélyünk, hogy meglátnak az emberek. Szóval ha már elkészültél a grafikával, nem tart semeddig GIF-et vagy épp videót készíteni belőle. Animáld meg az egyes elemeket a képen, tegyél alá egy kellemes ünnepi zenét, és máris kész az ünnepi videód. Két legyet … akarom mondani posztot egy csapásra!

ünnepi grafikák

Nem is olyan nehéz ugye?

A videók alapján te is könnyedén el tudod készíteni a posztjaidat, de ha mégis elakadnál akkor ne felejtsd el, hogy a Canva kérdezz/felelek csoportomban örömmel látlak. Itt rengeteg segítőkész Canvás közé kerülsz, szóval ha elakadsz biztosan segíteni fogunk! A Canvasztikurzusok pedig segítenek neked abban, hogy még nagyobb rálátást kapj a Canva világáról!

Sok sikert az ünnepi előkészületekhez: jó alkotást!

További canvasztikus bejegyzések

Idén először, és utoljára férhetsz hozzá 30-50% kedvezménnyel a Canvasztikus kurzusokhoz, és e-bookokhoz.

Használd a BF2024 kuponkódot, de siess mert csak 12.05-ig él a lehetőség!