Őszi marketing tippek: íme a legjobb ötletek őszre!

Amilyen hirtelen lett tavaszból nyár, olyan rettenetesen gyorsan köszöntött be az ősz az életünkbe. Pár napja még izzadtunk a 30+ fokban, ma pedig már esernyővel, kiskabátban látni az embereket az utcán. Ezek a változások természetesen kihatással vannak mindenkire, így az arculatunk, és vállalkozásunk üzeneteinek megváltoztatása is lassan időszerű. Megváltoznak ugyanis az emberek vásárlási szokásai, és a szezonalitás erejét ki tudjuk használni a vállalkozásunkban is.

Tudom, most furán nézel rám, hogy még csak szeptember eleje van…de tudatos vállalkozóként az előre tervezés nagyon fontos!

Ahogy Karácsony közeledtével mindenki ünnepi posztokkal kedveskedik, ősszel is elő tudjuk venni az aktuális trendeket. Ebben a cikkben, mutatok pár hasznos tippet, hogyan készülj az őszre!

Ősziesítsd a weboldalad arculatát, akár Halloween-i akciókkal

Az őszi szezon tökéletes időszak arra, hogy megújítsd a weboldaladat. Használj őszies színeket, például meleg narancsot, bordót és barna árnyalatokat, hogy átadja az évszak hangulatát. Pumpkin spice ihlette grafikákat, őszi leveleket vagy Halloween-i motívumokat is hozzáadhatsz a dizájnhoz, hogy még inkább bevonzd a látogatókat. Ha nem szeretnéd a teljes arculatodat átszabni, akkor gondolkozz abban, hogy az őszi termékeidet akár egy olyan landoló oldalon népszerűsítsd, ami az ősz színeit viseli. Teljesen más lesz a hangulata, és az eladásokon is látszódni fog.

Még van időd erre szerencsére, de ha nem magad csinálod, érdemes azt is belekalkulálni, hogy a webes szakembernek is be kell ütemezni a munkát! Jómagam 3-4 hétre előre tervezem meg a projekjeimet, de sokszor 2-3 hónapra előre is betelik a naptáram. Emiatt jobb, ha minél előbb átgondolod ezeket.

Pro tipp: Építs be szezonális akciókat is a weboldaladba, például egy „Halloween-i kedvezmény” vagy „Őszi leárazás” bannert, vagy felugró ablakot. A Canva segítségével könnyedén tervezhetsz figyelemfelkeltő promóciós grafikákat, de ha esetleg nem érzed magadénak a feladatot, akkor örömmel állok rendelkezésedre a témában!

Használd a Canva sablontárát őszi designokhoz

Nagyon sokan nem tudják, de a Canva egy hatalmas eszköz az inspirációszerzéshez. A Canva sablonok tárháza tele van különféle őszi témájú elemekkel, amelyekkel pillanatok alatt őszi köntösbe öltöztetheted a közösségi média posztjaidat vagy weboldal grafikáidat. Egyszerűen csak keresd meg az „ősz”, „pumpkin spice” vagy „Halloween” kulcsszavakat, és már válogathatsz is a rengeteg sablon közül.

A Canva prémium felhasználójaként még több exkluzív sablont és grafikát használhatsz, de az ingyenes verzióban is rengeteg lehetőség van, hogy szemet gyönyörködtető őszies dizájnokat készíts.

Őszi posztok készítése egyedi betűtípusokkal

A szezonális tartalom különösen fontos ősszel, amikor az emberek figyelmét könnyen megragadhatja egy-egy jól eltalált design vagy hangulat. Gondolj például őszi receptek megosztására, inspiráló idézetekre, vagy éppen pumpkin spice latte promócióra! Persze csak akkor, ha az oldalad kommunikációja ezt megengedni, és nagyjából kapcsolódik hozzád! 🙂

E mellett a posztjaid készítésénél használj olyan betűtípusokat amikkel még inkább tudod fokozni a hangulatot. Nekem ez a top 6 kedvenc betűtípusom amit ilyenkor használni szoktam és elérhető a Canvában is:

  • Max Somsin
  • Floren
  • Sweet Dreams
  • Shlop
  • Pirata One
  • ITC Blackadder

Tipp: Készíts egységes őszi arculatot a posztjaidnak, hogy minden platformon felismerhető legyen a márkád. Ha nem jutsz dűlőre, használd a mesterséges intelligenciát a Canván belül (Magic Media), és alkoss egyedi grafikákat vele amit a posztjaidon használhatsz!

Miről posztolj!?

Ősszel az emberek jobban érdeklődnek a szezonális tartalmak iránt, mint bármikor máskor. Nem szabad elfelejteni, hogy ha üzleti témájú a közösségi média profilunk, akkor ne kezdjünk el hirtelen cuki tökkel kapcsolatos recepteket kitenni. Érdemes valamilyen történetet köré szőni, hiszen attól hogy ősz van, még a vállalkozásunk, vagy brandünk üzenete nem változott meg. 🙂

Íme néhány ötlet, amiről posztolhatsz:

Őszi kihívás:

Indíts egy őszi kihívást! Például, ha vendéglátással foglalkozol, kérd meg a követőidet, hogy osszanak meg képeket kedvenc őszi ételeikről vagy italukról, hashtaggel kísérve. Ez nemcsak az elköteleződést növeli, hanem értékes visszajelzéseket is gyűjthetsz, amiket felhasználhatsz később.

Őszi DIY projektek és tippek:

Mindenki szereti a „csináld magad” projekteket ősszel, amikor a barkácsolás és a kreativitás felerősödik. Ha vállalkozásod kapcsolódik a kreatív iparhoz vagy az életmódhoz, mutasd meg, hogyan készíthetnek az emberek otthon őszi dekorációkat, dísztököket vagy Halloween kiegészítőket. Vagy ahogy most én azt teszem: megosztok pár értékes tippet az ősszel kapcsolatban, ami segíthet a vállalkozásod fejlesztésében. 🙂 Apropó: ha tényleg szeretnéd az év végével csúcsra járatni a saját vállalkozásod, vagy branded, akkor az „Építs Canvasztikus vállalkozást” kurzusomban, bemutatok rengeteg hasznos trükköt, a logókészítéstől kezdve a saját weboldal elkészítéséig. Csekkold le itt, miről szól a kurzus!

Szezonális termékek bemutatása és akciók:

Használd ki az őszt, hogy kiemeld szezonális termékeidet vagy szolgáltatásaidat. Például, ha ruházati márkád van, mutasd meg az őszi kollekciódat, és adj hozzá egy speciális ajánlatot vagy kedvezményt, amely csak ősszel érhető el, vagy csak bizonyos ideig.

Őszi „behind-the-scenes” betekintés:

Engedd, hogy a közönséged egy kis ízelítőt kapjon arról, hogyan készülsz az ünnepekre a vállalkozásodban. Egy „behind-the-scenes” poszt mindig hitelességet sugároz, és lehetővé teszi, hogy közelebbi kapcsolatot alakíts ki a követőiddel. Ez persze csak akkor lehetséges, hogy ha nem lövöd le a poénokat előre.

Közvélemény-kutatás és szavazások:

Kérdezd meg a követőidet, hogy mit várnak legjobban az ősztől – például melyik a kedvenc őszi desszertjük, vagy hogyan készülnek a hidegebb hónapokra. Az emberek szeretnek véleményt nyilvánítani, és ez az elköteleződés mértékét is növeli. Na meg… a szavazások általában nagyon sikeresek és jobban megismerheted a saját közönséged általa!

Szezonális vásárlási tippek és trendek:

Mutasd meg a legújabb őszi trendeket a saját iparágadban, például a legkeresettebb termékeket vagy szolgáltatásokat az ősszel. Ehhez kapcsolódóan készíthetsz „Top 5 őszi termék” listákat vagy vásárlási útmutatókat is, amelyekkel könnyebbé teheted a vásárlók döntéseit, esetleg ezekre adhatsz valami jelképes kedvezményt is.

Minden évszakban gondold ezeket át!

Az ősz is csak egy évszak, és mint látod, a lehetőségek hihetetlenül szélesek, szinte bármiről lehet írni, és a saját kommunikációdat is könnyedén alakíthatod. Mielőtt nagyon leragadnál az ősznél, szeptember vége felé már jöhet is a téli időszak, hiszen amilyen gyorsan ránkrúgta az ajtót az ősz, úgy fog megérkezni a tél is. Érdemes hát előre készülni. Ebben hatalmas partnered a Canva, és természetesen én is segítek a Canvával kapcsolatos kérdéseidben!

Lépj be mindenképp a „Canva kérdezz / felelek – Canvasztikusan!” csoportba, hiszen minden Canvával kapcsoaltos kérdésben díjmentesen állok rendelkezésedre.

Remélem a fenti tippek segítenek neked is inspirálódni! Jó felkészülést az őszi időszakra, és sikeres Canvás alkotást kívánok!

További canvasztikus bejegyzések

Idén először, és utoljára férhetsz hozzá 30-50% kedvezménnyel a Canvasztikus kurzusokhoz, és e-bookokhoz.

Használd a BF2024 kuponkódot, de siess mert csak 12.05-ig él a lehetőség!