Canva Create 2024 – Összefoglaló az eseményről

Canva Create 2024 – Összefoglaló az eseményről

Most már fellélegezhetünk, mert az új Canva felülettel tényleg több helyet és nagyobb szabadságot kapunk…na de semmi in medias res…nézzük az elejéről!

Nagy lélegzetvétel, tea/kávé bekészítve!? Kezdhetjük a 2024-es év legdurvább Canva fejlesztésének áttekintését? Mert ez a cikk, erről fog szólni. 2024. májusában, Los Angelesben tartotta meg a Canva a Canva Createt, ahol beszámoltak a legnagyobb újdonságokról. Ebben a cikkben átnézzük ezeket, és kitérünk pár hasznos eszközre, amit szintén májusban hozott nekünk a Canva. Lássuk sorban mivel van dolgunk.

Az idei esemény fő alappillérei, és fő üzenetei a marketing, az értékesítés, a HR, és a kreativitás szellemében telt. Ezen témakörök mindegyikével találkozhatunk az újítások kapcsán, ebben a cikkben pedig csokorba szedtem a legfontosabbakat!

Ha még a régi Canva felületét használod akkor csak óvatosan az olvasással!

A Canva új felületét „early access” hozzáféréssel a Canva 1.000.000 embernek tette lehetővé. Ez nem azt jelenti, hogy te bármiről is lecsúsztál volna. Csupán azt, hogy ha nem voltál benne az első egy millió emberben, akkor várnod kell augusztusig. Mivel akkor mindenkinek át fog állni a felület az új Canva designra. Amennyiben még nem váltottál át, nyomd meg a főoldalon a „javaslatok” gombot 7x egymás után, és ha még nem maxolódott ki az 1.000.000 fő, akkor te is át tudsz váltani! Így kell csinálni, ahogy ebben a videóban mutatom!

Az új vezérlőpult NAGYON MÁS de NAGYON SZERETHETŐ!

A fő ikonsor megmaradt középen, azzal a kiegészítéssel, hogy amit a legtöbbször használsz (méret, vagy típus) bekerül az ikonsorba. Így például az én egyik ingyenes Canva fiókomban amit a Canvasztikus kurzushoz is használtam látszik, hogy a Facebook bejegyzés bekerült a felső ikonsorba, mivel a kurzusban többször készítettem ehhez kapcsolódó képeket.

A bal oldali menü sokkal átláthatóbb, vizuálisan szerethetőbb lett. Ide kikerülnek egyből a korábbi munkáid, így nem kell keresgélni őket, ott tudod folytatni ahol abbahagytad, illetve ha becsillagozol valamit az is bekerül egyből a bal sávba, így sokkal előbb eléred. Ráadásul mappákat és fájlokat is csillagozhatsz, az mind bekerül a bal sávba, így egy teljesen testreszabott felületet tudsz magadnak kialakítani. A bal oldali sávba kikerülő elemeket –ahogy azt már megszoktuk – drag&drop módszerrel egyszerűen tudjuk mozgatni a bal sávban, feljebb, vagy lentebb. Sőt, akár át is mozgathatjuk a mappákba a fájlokat.

A PRO verzió esetén a „terv készítése” gomb alá még bekerült egy „meghívás gomb” is ami nyilvánvalóan azt hivatott szolgálni, hogy dolgozzunk csapatban, hiszen a Canva újításainak köszönhetően a csapatos munkavégzés is sokkal könnyebbé vált.

Ha csapatban dolgozol, jó hír, hogy mostantól a csapatnak is tudsz csillagozásokat készíteni 1-1 mappáról vagy fájlról. Ez akkor nagyon hasznos tud lenni, ha van egy kiemelt projekt vagy kép, és szeretnéd ha mindenki bal oldali sávjában megjelenne az adott kép/mappa. Ezt sajnos nem tudom prezentálni mert én nem dolgozom csapatban de a fájl/mappa jobb felső sarkában található 3db pöttyre nyomva meg fogod találni, „Csillagozás a csapat részére” vagy „Star for team” néven.

Az új szerkesztőfelület egy varázslatos otthon lett!

Én eddig is nagyon szerettem a Canva felületét, de most valahogy még inkább szerethetőbb lett. A kulcsszó talán a letisztultság. Amikor rányomunk a terv készítésre gombra, először is egy popup fogad minket, ahol sokkal átláthatóbban tudjuk kiválasztani mit szeretnénk.

Ez után pedig a szerkesztő felületre érkezünk meg, ahol az ikonok kisebbek lettek, de a funkciók listája növekedett. A korábbi fekete háttér fehérre változott a kezelőpanelen, és az ikonsor is kicsit minimalistább lett.

Ha nagyobb térben akarsz dolgozni, és nyitva van az oldalsó panel, egyszerűen csak kattints a panel jobb felső sarkában található „X” megnyomásával zárd be azt, vagy ha nincs kedved keresni az „X”-et akkor kattints kétszer az adott elemre (Pl: a terv gombra) és becsukódik az oldalsó panel. Szerintem a kreativitásnak sokkal nagyobb teret adott a Canva.

Ha több oldalból álló terved van, esetleg prezentációd, akkor alul a panelen van a „miniatűr nézet” és itt tudod megnyitni a többi oldalt, illetve a régi „diasor” megjelenítést előhúzni.

Lebegő felső sáv azaz „floating bar”

Ami talán a legnagyobb újdonság, és kicsit szokatlan, hogy a felső sávban ahol eddig elhelyezekedett a szín, betű, sorba rendezés, animálás és egyéb gombok, hirtelen eltűnt. Vagyis el van rejtve addig a pillanatig, amíg egy elemet be nem húzol és nem kattintasz rá. Ekkor megjelenik felül egy „lebegő” menüsáv azaz floating bar, és ott tudod kiválasztani a funkciókat. Sőt! Ha még több funkciót akarsz elérni, akkor jobb oldalra került egy nyíl, amire ha rányomsz, az egész panel jobbra zár, és egy sokkal nagyobb felületen tudsz dolgozni.

Pár embernek ismerős lehet ez az elrendezés, az Adobe termékeiből, például a Photoshop is nagyon hasonló elrendezéssel operál.

Képek esetén a „háttér eltávolító” eszközt a Canva kihelyezte a felső sávba, mint gyorselérésű funkciót, és ez annak köszönhető, hogy a közönségszavazáson ez az eszköz vált a legnagyobb kedvenccé. Erre szavaztak a legtöbben, érthető okokból. Szóval képszerkesztés esetén a háttér eltávolítót innentől könnyedén eléred a felső sávban, de ha a kép egyéb részeihez szeretnél funkciókat kapni, a jobb oldalra nyitható kis nyíllal megjelennek a már megszokott eszközeink…sőt annál több is.

Az alkalmazások a képszerkesztésnél sokkal jobbak

Dedikáltan a képszerkesztéshez alkalmatos alkalmazásokat kapott a jobb oldali sáv. Most már nem kell keresgélni az appok között, a Canva segít nekünk. Így a Mockups, az Image Upscaler, a Colorize, a Color Mix, Pixelify, és a legújabb BLEND funkció (lentebb még írok róla) is ide került.

Ugyan ebben a jobb oldali sávban találjuk majd meg az igazításhoz szükséges funkciókat, a Magic Studiot, és persze az „alapokat” mint áttetszőség, sarkok, stb. Gyakorlatilag ami eddig felül volt egy kis sávba tömörítve, most kikerült egy jobb oldali sávba, és részletesebben ki van emelve.

Applikációk, amik sokszor órákat spórolnak

Mockups
Ezt az alkalmazást már ismerheted, vagy talán használtad is, nekem az egyik személyes kedvencem, szinte minden ügyfelemnél jól jött, sok 100 vállalkozó életét könnyítettük meg vele. Mindkét kurzusomban beszélek róla, és be is mutatom annak használatát, vállalkozóként, brandépítőként, és magánszemélyként is hihetetlen hasznos.

Ez az applikáció megújult, kapott egy kis ráncfelvarrást. Új designokat kapott, rengeteg új termék került be, új keretek, és effektek hozzá. A legérdekesebb újítás a video mockups. Innentől kezdve nem csak statikus képeket tudunk elkészíteni vele, hanem akár videókat is mint amit itt is láthatsz:

Varázslatos nem igaz? Képzeld el, hogy egy pólót vagy egy weboldalt kell értékesítened, és egy ilyen mozgó, animált mockupon prezentálod? Sokkal-sokkal izgalmasabb, mint egy sima kép.

MagicGrab

Ez a funkció a „Magic Studio”-n belül érhető el, segítségével egy adott elemet a képről el tudunk mozgatni, azaz kiragadni. Itt is kaptunk egy kis ráncfelvarrást, mert innentől ki tudjuk jelölni, hogy a kép melyik részét, azaz melyik elemét akarjuk elmozgatni.

Ha egy több elemből, több szereplőből álló képed van, az AI segítségével innentől könnyedén „ki tudod ragadni” a nem kívánatos elemeket, és mint a videón látod, gyakorlatilag olyan eredménnyel hogy az valami fantasztikus.

Blend

Ez a funkció Canva Pro felhasználóknak érhető csak el, de valami hihetetlen dolgokra képes az AI segítségével. Megmaradva a fenti kutyusos képnél, meg tudjuk azt csinálni, hogy a képre rákerüljön bármilyen másik elem (pl: egy fa, vagy egy bokor, esetleg egy másik kutya), és az AI megoldja nekünk a színeket, árnyékokat, úgy….hogy realisztikus legyen a kép.

Tegyél be két képet, jelöld ki egyszerre őket (shift + kattintás) és nyomj a Blend funkcióra. A funkció olykor lassú, vagy hibásan működik, de ez annak tudható be, hogy még folyamatosan fejlesztik. Az AI kicsit változtat a képen, de ha egyszerűn két alakzatot, vagy két képet akarsz összemosni, ez a funkció órákat spórolhat, a végeredmény pedig önmagáért beszél. Ezt figyeld:

Videós újítások

Olykor érdekes magyar fordításokat kapunk, így történt ez a „highlights” esetében is. Angolul ez ugyebár annyit tesz, hogy „legjobb pillanatok”. Ezt a funkciót valamilyen rejtélyes okból jelenleg „fényhangsúly” néven leled meg a Canvában (jelenleg).

Kíváncsiságból betöltöttem egy videót, amit az Építs Canvasztikus vállalkozás kurzusban használok. Itt épp arról beszélek, hogy mire jók a Canva alkalmazásai, amolyan „felkonferálás” jellegű ez a videó. A videó feltöltése után, a „highlights” menüvel felcímkézésre került a videó. Kiemelésre került a lényeg, innentől ez akár egy Instagram reels-be is kimehetne, anélkül, hogy bonyolultabb vágási folyamatokba belementem volna.

A másik funkció azoknak szól, akik szeretnék a videóik hangminőségét kicsit feljavítani. Vannak AI Enhancer alkalmazások, de a Canva beépítette a saját megoldását erre, amivel a háttérzajokat tudjuk kicsit csökkenteni, tompítani. Ideális ha utcán veszel fel videókat, esetleg mobillal megfelelő mikforon nélkül.

Az új funkciókat a videó szerkesztésnél a jobb sávban látod majd szintén:

Videóvágás automatikusan?

Amikor az ember videókat készít, sokszor a vágás a legunalmasabb rész. Ez a funkció segíthet, de csak óvatosan vele. Nyilván itt az AI dolgozik, és az elmondott szövegek, vagy képek, tartalmak alapján ő kiemeli helyetted a videó lényegét, de megvágni teljesen nem fogja. Tehát ha vannak bakik a videóban, nem fogja tudni felismerni és helyetted kivágni. Még! J Aztán lehet mire ezt leírom, lefejleszti a Canva.

Én kipróbáltam, egy olyan videónál mint amit én csinálok, és amiben sokat beszélek, veszélyes hiszen sok tartalom kimarad, viszont tényleg sikerült a videóból azt a 40mp-et kivágnia, ahol a LÉNYEGET fogalmazom meg. Ez zseniális eszköz, de tesztelni kell, mert videó válogatja…

Rengeteg újdonság a Canva dokumentumokban

A Canva dokumentumok eszköztárát sok ügyfelem használja, de sajnálatos módon a legtöbb funkció nem támogatja a magyar nyelvet. Ha viszont te a magyartól eltérő más nyelven (pl: angolul) írsz dokumentumokat, ezek az újdonságok segíthetnek.

A Magic Write folyamatosan fejlődik. Képes most már szöveggenerálás mellett összegezni, rövidíteni egy szöveget, improvizálni valamit, megváltoztatni a szöveg stílusát (barátságos, üzleties, komoly, stb), de tudod fokozni a stílusokon belül azt is, hogy kedvesebb, játékosabb szövegeket írjon.

Javaslatok a dokumentumokban

Ha többen dolgoztok egy adott dokumentumon, ez a funkció hasznos lesz nektek. Felül a menüsávban a „szerkesztés” gomb alatt lapul a „Javaslat” menüpont.

Ez a funkció kb pontosan azt tudja, mint amikor egy Word doksiban átírsz egy szöveget, és azt pirossal áthúzza a Word, és a megjegyzés rovatban látható, hogy XY személy átírta a szöveget. Csak annyi a különbség, hogy ez itt valós időben történik, nem kell küldözgetni egymásnak a dokumentumokat, hanem látod amit a másik csinál, javasol, és el is tudod fogadni a javaslatát.

Oldaltörés és oszlopok a dokumentumokban

Eddig nem volt rá lehetőségünk, de elmaradhatatlan eszköz, az oldal törés. Ha doksikkal dolgozol, innentől a „+” gomb megnyomásával könnyedén hozzá tudsz adni egy oldalhoz, bármennyi oldaltörést, oda, ahova csak akarod:

A végeredmény pedig sokkal látványosabb, és átláthatóbb dokumentumokat eredményez!

Az oszlopok funkció is egy újdonság, ami nem meglepő módon azt teszi lehetővé, hogy különböző oszlopokat szúrjunk be a Canva dokumentumunkba.

Ugyan ezt megtehetjük az elemek gombra kattintva is, viszont itt sokkal látványosabb, akár képekkel ellátott oszlopok beszúrására is lehetőséget kapunk.

Mennyivel szebb így dolgozni és dokumentumokat létrehozni , mint ez előtt!? Szerintem sokkal!

A blokkok kiemelése funkció pedig abban fog segíteni neked, hogy még látványosabban tudj kiemelni a dokumentumban olyan dolgot, amire szeretnéd felhívni a figyelmet. Legyen az egy hasznos információ, kuponkód, vagy bármi egyéb!

Kurzusok a Canvában

Képes vagy a Canvában létrehozni kurzusokat. Bármilyen kurzust! Legyen az akár egy céges belső oktatás, vagy mondjuk bármi más edukatív tartalom amit az ügyfeleiddel megosztanál, mostantól erre van lehetőséged! Nagyon fontos, hogy értékesítésre nem alkalmas a felület, tehát ha van egy képzésed és azt díjért cserébe osztanád meg az emberekkel, a Canvás belső kurzus felület nem lesz alkalmas rá.

Ha viszont ingyenes tartalmakat tennél közzé, esetleg a csapatod belső oktatási anyagait itt osztanád meg, arra tökéletesen alkalmas ez a funkció.

A főoldalon a terv készítése menünél az EGYÉB fül alatt találjuk meg a tanfolyamokat. Feltölteni a kurzus tartalmát nem nehéz feladat, meg kell adni a kurzus leírását, képet kell hozzá rendelni, és ezt természetesen a saját elkészített terveinkből tudjuk betallózni. Készíthetünk felülre saját kis bannert ami a kurzusunk fő képe lesz (borítókép), és ha mindennel elkészültünk, hozzáadhatunk embereket a kurzusunkhoz.

Tömeges generálás akár képekkel is

A tömeges generálás eszközt a kurzusaimban én a ChatGPT-vel együtt használtam, például megmutatom azt is mindkét kurzusban, hogyan lehet 1 perc alatt akár 30db Facebook/insta posztot vagy reels-t létrehozni a tömeges generálással. Ez a funkció viszont most még magassabb szintre emelkedett.

Az egy dolog, hogy szövegeket meg tudunk adni amivel tömegesen tudunk létrehozni tartalmakat, de az , hogy innentől képeket is hozzáadhatunk, és grafikák/videók akár százait generálhatjuk le percek alatt az tényleg csodás. A tömeges generálás működéséről bővebben beszélek mindkét Canvasztikus kurzusban!

Meta hirdetési segítség

A Meta Design Check alkalmazás egy nagyon hasznos eszköz lesz számunkra, hiszen egy elkészült kreatívot tud kielemezni az applikáció. Ráadásul nem csak képeket, hanem videókat is analizáltathatunk.

Kiválaszthatjuk, hogy reels, story, vagy sima feed bejegyzést analizálnánk, és 1-2 percen belül lefut az elemzés. Megnéztem pár kreatívot kíváncsiságból, ami talán fontos, hogy minden esetben angolul kapjuk meg az elemzést, viszont relatív részletesen. Például egy kreatív elemzése után ezt kaptam:

Nyilván az itt kapott eredményeket kezeljük megfelelően, nem 100%-os soha egy kreatív elemzése, és hiába lesz minden úgy ahogy az alkalmazás mondja, ha nem jók a hirdetés beállításai, vagy épp a célközönség akinek mutatjuk, nem fogja elérni a kívánt hatást. Szóval ez mindenképp több összetevős történet, de hasznos segítség lehet.

Még több alkalmazás ami segíti a produktivitásod

A Canva újításai közé sorolandó, hogy több vállalati környezetben is használt rendszert integrált. Így például az én egyik kedvenc feladatkezelőmet az Asana-t vagy a Slack-et, de megtaláljuk a szintén közkedvelt Monday.com-t is, amit összeköthetünk a saját kis CRM rendszerünkkel.

Ha te a kockás naptár / hatéridőnapló híve vagy, nem annyira lesz számodra izgalmas ez az újítás, de ha feladatkezelőben vezeted a mindennapi teendőket (pl: Asana) ez a funkció szárnyakat adhat.

Sok!? Igen! Elég!? Nem!

Az a helyzet, hogy ahány ember, ahány vállalkozás, annyi féle igény. A Canva Create eseményén most egy mindnenre kiterjedő, hatalmas erejű fejlesztést kaptunk. Egy teljesen új interface, egy megújult design, és rengeteg hasznos funkció jött. Ezek feldolgozásához, megtanulásához időre lesz szükség, és ennek a cikknek az elolvasása, csak a jégjegy csúcsa!

Ha még nem vagy tagja a Canva kérdezz/felelek csoportnak akkor gyere légy te is a közösség tagja, mert ezeket a funkciókat folyamatosan tesztelni fogjuk, és hírlevélben is beszámolok majd a fejleményekről. A már futó Canvasztikus kurzusokat pedig folyamatosan frissíteni fogom az elkövetkező időszakban, hogy az új funkciók is teret kaphassanak!

További canvasztikus bejegyzések

Idén először, és utoljára férhetsz hozzá 30-50% kedvezménnyel a Canvasztikus kurzusokhoz, és e-bookokhoz.

Használd a BF2024 kuponkódot, de siess mert csak 12.05-ig él a lehetőség!